Dálnice D30
Ahoj všichni,
posílám informace ohledně schůzky proti dostavbě D3 Posázavím. Potřebuji dát dohromady lidi z trampských osad mezi Kamenný Přívoz a Pikovice – Petrov.
TO Goward, Toronto, Dakota, SOUS, Píska, OSK, Zlatý potok, Úsvit, Ticho, Ajax.
Prosím o přeposlání dalším lidem z osady a bylo by dobré, aby na tuto schůzku přišli z každé osady dva zástupci. Teď je ještě čas proti dostavbě touto cestou něco udělat! Nenechme si zničit jedinečnou přírodu a zachovejme ji i našim dětem!!!
Moc díky za předání informací J.
Pošlete mi na telefon SMS, kdo z jaké osady dorazí!
Děkuji
Jitka Velíšková
Osada Starých Kamarádů
777299929
jitka.veliskova@gmail.com
Od:
pavelhrabec1@seznam.cz [mailto:pavelhrabec1@seznam.cz]
Odesláno: 18. února 2016 23:02
Komu: Velíšková, Jitka IS/ICZ-H
Předmět: Schůzka.
Ahoj Jitko,
Tebe ještě prosím o pozvání zástupců trempských osad na tu schůzku 3.3.
Díky Pavel.
POZVÁNKA
Vážení přátelé,
zveme Vás na setkání zástupců odpůrců středočeské části
dálnice D3 v západní variantě.
Schůzka se koná ve čtvrtek 3.3. v 18:30 hodin, v Obecním domě v Jílovém u Prahy ( na náměstí za parkem proti muzeu ).
Cílem schůzky je informace o současném stavu příprav výstavby dálnice, informace o situaci v jednotlivých úsecích trasy, diskuse a návrh
společného postupu proti její výstavbě.
Srdečně Vás zve KRAJINA 2000, spolek pro ochranu přírody dolního Posázaví.
Kontakt: Pavel
Hrabec, předseda spolku.
tel. 607 212 152
email.
pavelhrabec1@seznam.cz
Dálnici D3 nepotřebujeme
Již více než 20 let bojuji proti zbytečné výstavbě dálnice D3. Při prvních projektech měla trasa dálnice probíhat v blízkosti Jílového po povrchu a na vrcholu kopce měla vzniknout dálniční křižovatka. Postupem času však zastánci a příznivci dálnice ve snaze“ zalíbiti“ se občanům (voličům) navrhli místo povrchového vedení dálnice variantu dvou tunelů ústících na vrcholu kopce.
Dne 2.2.2016 jsem se zúčastnil schůzky se zástupci ŘSD a Pragoprojektu, kteří na základě politické objednávky vytvořili tento nový projekt. Tato dálnice procházející katastrem Jílového má vyřešit dopravu z Českých Budějovic do Prahy. Někteří obyvatelé si opravdu vážně myslí, že tímto řešením se rychleji dostanou do Prahy. Bohužel se dostanou jen na Pražský okruh poblíž Jesenice a vzhledem k tomu, že sem budou přivedeny kamiony jak z Rakouska tak z jižních Čech, tak dojde ke značnému zhuštění dopravy. Při tom se v současné době dodělává silnice D4 (dříve R4 Praha – Strakonice) , která pro spojení s Jižními Čechami zajisté stačí.
U Jílového má vzniknout velký most přes Sázavu a most přes Záhořanské údolí. Pokud by občané Jílového a zastupitelstvo města netrvalo na křižovatce se silnicí 2/104, mohla by vzniknout pro Jílové ekologicky šetrnější varianta – pětikilometrový tunel. Tím by se částečně zamezilo zničení naší krásné jílovské krajiny, kvůli které jsem se sem přistěhoval a ani most by nemusel být tak velký.
Pokud v nejhorším případě dojde na realizaci dálnice D3 přes Jílovsko, přijdeme o čistý potok s mloky ve Studeném. Místo toho budeme dýchat exhaláty a bude nás obtěžovat všudypřítomný hluk projíždějících aut. Je na zvážení každého z nás, pro co se rozhodneme. Potřebuje Jílové dálniční připojení k Jesenici? Když připojení na České Budějovice bude v Hostěradicích? Nebo dáme přednost tunelu, který nás částečně ochrání?
Nejlepší varianta je dálnici vůbec nebudovat a ušetřené peníze investovat do opravy stávajících komunikací, které jsou v katastrofálním stavu a které my nejvíce využíváme. Popřípadě použít na drobné místní obchvaty obcí a narovnání klikatých silniček z dob Marie-Terezie.
Děkuji David Drahuský